De ontwikkeling van het ontwerpen van een nieuw logo voor Tandartspraktijk Heerhugowaard van schets tot definitieve versie.
Definitieve versie van het logo design.
๐
Wat is er blijven staan:
1. Gebruik van woordmerk en beeldmerk
2. Hartvorm
3. Initialen
4. Patroon
Al het begin is moeilijk, eerst maar even de initialen van Tandartspraktijk Heerhugowaard op papier zetten ๐
Decoratieve toevoeging aan het logo design, nog geen kleurgebruik.
Meer schetsen met decoratieve toevoeging en kleur toevoeging.
Variatie op voorgaande met meer toevoeging, kleurcontrast groter.
Doorschetsen en meer kleur toevoegen. Uiteindelijk komen de initialen weer terug in het definitieve logo design.
Even laten rusten en over een andere boeg. Initialen losgelaten. ๐
Toch nog andere varianten proberen. Schetsen met elektrische tandenborstel. Ook het patroon wat later wordt gebruikt zit hier al in.
No comment...
Het logo design gaat richting een woordbeeld en tekstbeeld.
Toevoeging hartvorm. Ook de hartvorm zit in de definitieve versie. ๐ฎ
Details aanbrengen in beeldmerk. Patroon in beeld merk wordt steeds duidelijker.
Steeds meer naar een definitieve kleur combinatie.
Hartvorm voor het logo design verder uitwerken.
Hartvorm met initialen.
Hartvorm initialen uitwerken.
Logo's volgens ons logo design voldoen aan de volgende kenmerken:
- eenvoudig en herkenbaar;
- origineel en onderscheidend;
- duurzaam en dus niet onderhevig aan trends;
- bruikbaar in verschillende toepassingen;
- reproduceerbaar (ook heel klein) of herkenbaar en effectief (aansprekend) op een fotokopie.